Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012

Εγώ και η μετριότητά μου.

  


 Πάντα είχα την απορία πως μερικοί άνθρωποι καταπιάνονται με κάτι  και διακρίνονται μεταξύ πολλών άλλων, αριστεύουν και  παίρνουν πρωτιές. 
  Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μου είναι ότι ασχολούνται  πολύ  σοβαρά με ότι καταπιάνονται, ίσως και αποκλειστικά, έτσι ώστε φτάνουν σε  κορυφαίο επίπεδο. 
   Αυτούς λοιπόν τους ανθρώπους ειλικρινά τους θαυμάζω.
Κατορθώνουν να γίνονται μοναδικοί στο είδος τους και  αναντικατάστατοι. 
Αποκτούν έτσι σιγουριά και βεβαιότητα, δυναμισμό και αυτοπεποίθηση και αυτομάτως τονίζεται ακόμη περισσότερο η ικανότητά τους, η δεξιότητά τους, η μοναδικότητά τους.
   Εγώ πάλι, ουδέποτε υπήρξα κορυφή σε κάτι. 
Δεν έχω παράπονο. Δεν απέτυχα, αλλά και δεν πέτυχα.
   Υπήρξα θέλω να πιστεύω μια καλή κόρη , όχι όμως αυτή για την οποία οι γονείς της λάμβαναν επαίνους και μπορούσαν να καυχηθούν. Ωστόσο δεν έχω τύψεις γι αυτό. Θεωρώ πως το χρέος μου απέναντί τους το έκανα και το κάνω με το παραπάνω. Τους αγαπούσα, τους νοιαζόμουν, και ακόμη νοιάζομαι τη μητέρα μου που ζει, προσπαθούσα να μην τους στεναχωρώ.Όμως ποτέ δεν ένοιωσα να είμαι η κόρη υπόδειγμα.
    Σαν μαθήτρια υπήρξα αρκετά καλή αλλά όχι άριστη.
Επίσης ποτέ δεν θα μιλάω τέλεια Αγγλικά ή τέλεια Ιταλικά γιατί ποτέ δεν τα τελειοποίησα. 
  Υπήρξα μια καλή σύζυγος, αφοσιωμένη,  με πολλή  αγάπη για τον άνθρωπό μου, νοιάζομαι και τον φροντίζω όσο καλύτερα μπορώ, μοιράζομαι τις έγνοιες και τα προβλήματα, συνεισφέρω με κάθε τρόπο για το καλό της οικογένειας. Όμως και πάλι δεν διακρίθηκα ως σύζυγος. 
   Σαν μητέρα, τα παιδιά μου ήταν και είναι η ζωή μου. Ξεπέρασα πολλές φορές τα όριά μου, προκειμένου να μπορέσω να τους προσφέρω όσο το δυνατόν περισσότερα, να τα μορφώσω, να τους διδάξω αξίες και ιδανικά και να τα κάνω άξιους και καλούς ανθρώπους.
Όπως κάθε μάνα είμαι λίγο ενοχική και αυτό αφορά κυρίως στο κομμάτι μου, που έλειψε από τα παιδιά μου εξαιτίας της δουλειάς μου.
Πιστεύω όμως πως η ενοχή  μου αυτή έχει να κάνει επίσης με το ότι κανείς δεν είναι εκπαιδευμένος γονιός. Μαζί με τα παιδιά μας μαθαίνουμε και προσπαθούμε να γίνουμε σωστοί γονείς.  
Κι εδώ νοιώθω πως δεν υπήρξα η τέλεια μάνα.
   Στη δουλειά μου υπήρξα έντιμη, ευσυνείδητη, ενδιαφερόμουν και πάσχιζα να φέρω εις πέρας ότι μου ανέθεταν. Γενικά το ψωμί που έφαγα  το δούλεψα με το πάρα πάνω, και από εκθέσεις αξιολόγησης δεκάρια και πάλι δεκάρια χωρίς αντίκρυσμα.
Τέλειωσα κι αυτό το κεφάλαιο της ζωής μου με τη συνταξιοδότησή μου, έφυγα με το κεφάλι ψηλά, αλλά ως εκεί. Δεν μου απένειμε κανείς τίτλο τιμής ούτε διάκριση ούτε ένοιωσα πως αξίζω κάτι τέτοιο. Παρόλο που υπήρξα σωστή ως εργαζόμενη δεν άγγιξα το τέλειο.
   Σαν πολίτης μέχρι τώρα, είμαι υπάκουη στους νόμους, κάνω το σωστό, προσπαθώ για τον τόπο μου, δεν φοροδιαφεύγω, πληρώνω τις υποχρεώσεις μου και τους φόρους μου, αλλά όλα αυτά δεν μπορούν να μου δώσουν τον τίτλο του τέλειου πολίτη. 
   Ως προς τις διάφορες ενασχολήσεις μου, ζωγραφίζω ,αλλά ποτέ δεν θα γίνω μεγάλη ζωγράφος. 
   Κεντώ αλλά ποτέ δεν θα γίνω η τέλεια κεντήστρα.
   Πλέκω αλλά ποτέ δεν θα γίνω η τέλεια πλέκτρα.
   Αγιογραφώ αλλά ποτέ δεν θα γίνω η τέλεια αγιογράφος.
  Φτιάχνω κοσμήματα  και πολλές άλλες χειροτεχνίες  αλλά ποτέ δεν θα αγγίξω την τελειότητα στις κατασκευές μου.
   Μαγειρεύω αλλά ποτέ δεν θα γίνω η τέλεια μαγείρισσα.
 Αφηγούμαι παραμύθια αλλά ποτέ δεν θα είμαι η τέλεια παραμυθού.
Γενικά πιστεύω πως καμία διάκριση δεν υπάρχει για μένα. 
   Ελπίζω και στο μέλλον να γίνω πεθερά αλλά όχι η τέλεια, γιαγιά αλλά όχι η τέλεια, καλόβολη ηλικιωμένη αλλά όχι η τέλεια και πολλά άλλα στα οποία δεν θα είμαι ποτέ τέλεια. 
   Πάντως, χωρίς  καθόλου να με ενοχλεί, θα μείνω με την απορία "Άραγε τι δεν έκανα για να γίνω τέλεια σε κάτι;"  ή για να το πω πιο σωστά "Τι περισσότερο έκαναν  όσοι  διακρίθηκαν ως άριστοι σε κάποιον τομέα της ζωής τους;". 
   Πιστεύω πως κάποιοι άνθρωποι έχουν σίγουρα χάρισμα και ταυτόχρονα βρίσκονται στο σωστό timing  όταν καταπιάνονται με κάτι, ώστε αυτό να τους χαρίσει διάκριση και επιτυχία. 
   Παλιότερα έλεγαν ότι για να πετύχει κάτι είναι απαραίτητα τα εξής:  "τόπος, χρόνος, μάστορας".
  Ας κρατήσω αυτό και ας υποθέσω ότι ή ο τόπος που έζησα δεν ήταν ο σωστός, ή η εποχή στην οποία έζησα δεν ήταν η σωστή.
Επειδή δεν μου αρέσει να ρίχνω το φταίξιμο αλλού το πιθανότερο είναι ότι εγώ (ο μάστορας) δεν ήμουν σωστή.
  Όμως δεν παραπονιέμαι, οι δεξιότητές μου και οι προσπάθειές μου δεν πήγαν χαμένες. Ο Θεός υπήρξε μαζί μου ανοιχτοχέρης. Μου έδωσε ποικιλία ενδιαφερόντων  και αντίστοιχες ικανότητες για να τα καταφέρνω.
     Μέσα στη μετριότητά μου, κουτσά - στραβά, όπως λέμε, πέρασα τη ζωή μου ως σήμερα αξιοπρεπώς και έφθασα ως εδώ ασχολούμενη με πολλά πράγματα που τα έβγαλα εις πέρας με σχετική επιτυχία.

Οι ιστορίες - παραμύθια σας για το 1ο παιχνίδι μας
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
                     http://www.texnistories.blogspot.gr/2012/08/blog-post_9866.html
μπορούν να κατατεθούν έως και την 6η Σεπτεμβρίου 2012

32 σχόλια:

  1. Σε θυαμάζω γιατι δεν είσαι ..τέλεια, σε θαυμάζω γιατι αολά εισαι ΕΣΥ...
    Δεν υπήρξα ποτέ τέλεια ,δεν θέλω ,πιστεύω θα ,με κούραζε...
    Σε ευχαριστώ που με κάλεσες στο παιχνίδι των λέξεων,και επειδή δν ειμαι τέλεια ,και δεν τα προλαβαινω ολα λογω δουλειας ,δεν ξέρω αν θα μπορ'εσω να συμετασχω..
    Χαρηκα πολλά φιλια και καλή συνέχεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα λόγια σου.
      Δεν σε πιέζω για το παιχνίδι. Έπειτα είναι παιχνίδι. Το παίζουμε όταν νοιώθουμε καλά, μας περισσεύει χρόνος, διασκεδάζουμε. Αργότερα θα επαναληφθεί.Ίσως τότε μπορέσεις. Να είσαι καλά και να τα λέμε.

      Διαγραφή
  2. ΚΛΑΥΔΙΑ7:41 π.μ.

    Οι σκέψεις σου με έβαλαν σε σκέψεις....ποτέ δεν με απασχόλησε η τελειότητα σε σχέση με το άτομό μου...είχα αποδεχθεί την μετριότητά μου απο τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου, στην πορεία απαντήθηκαν τα ερωτηματικά και οι απορίες μου απο.....τον ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ "Ουδείς είναι τόσο καλός, όσο πρέπει να είναι" απο το Σιμωνίδη "Χαλεπόν γενέσθαι (Είναι δύσκολο να γίνει κανείς τέλειος σε όλα) ο ΤΣΒΑΙΧ "Η τελειότητα είναι δυνατή μόνο πέρα απο τα ανθρώπινα" Ο θείος ΠΛΑΤΩΝ "Εις τελειότητα του ανθρώπου τρία δει συνδράμειν : Φύσιν Μάθησιν και Ασκησιν" και ο ΧΡΙΣΤΟΣ μας φυσικά "Τα βάσανα του ανθρώπου είναι ο μοναδικός δρόμος προς την τελειότητα" και στέκομαι σ΄αυτό το τελευταίο, και κάνω το σταυρό μου και πορεύομαι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαύδια είναι η 4η φορά που προσπαθώ να σου απαντήσω και μόλις στέλνω την απάντηση αυτή χάνεται.
      Τα λόγια των τόσο σπουδαίων ανδρών που αναφέρεις παραπάνω είναι αναμφισβήτητα όσο για τα βασανάκια μας τα κουβαλάμε και προχωράμε στην ανηφόρα προσπαθώντας να προσεγγίσουμε το τέλειο και ας μην το φθάνουμε.
      Ευχαριστώ γιατί ξέρεις να καλμάρεις τους ανθρώπους και να τους ηρεμείς.
      Αν εσύ θεωρείς τον εαυτό σου μετριότητα, σίγουρα τον αδικείς. Εγώ τουλάχιστον σε έχω κατατάξει σ' αυτούς που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το μέτριο και οδεύουν προς τα πάνω.

      Διαγραφή
  3. ΧΡΥΣΟΜΕΛΙΣΣΕΣ8:01 π.μ.

    Εμείς οι ΧΡΥΣΟΜΕΛΙΣΣΕΣ έχουμε βαθειά επίγνωση του γεγονότος ότι δεν είμαστε τέλειες αλλά είμαστε μοναδικές ....και μας εκφράζει απόλυτα η ρήση του NORM STEWART (Αμερικανός Προπονητής ΜΠΑΣΚΕΤ) "Κανείς δεν είναι τέλειος ,αλλά όλοι μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι απ΄ότι είμαστε " και αυτό προσπαθούμε χωρίς βιασύνη και άγχος με επιμονή και υπομονή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αλήθεια ότι η βελτίωση του εαυτού μας είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να υπάρχουμε. Προσπαθούμε λοιπόν και ας είναι το τέλειο πολλά πολλά σκαλιά πιο πάνω από εμάς. Ανεβαίνουμε σκαλιά και αυτό μας φτάνει....

      Διαγραφή
  4. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΦΛΩΡΑ!!!!!!!!!
    ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΑΝΟΙΞΕΣ ΦΙΛΗ ΜΟΥ!!!!!!!!!
    ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ , ΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ ΚΑΛΑ;
    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΤΑ ΚΑΝΑΜΕ , ΑΛΛΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΗΧΗ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΙΟ ΨΗΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ!!!!!
    ΛΟΙΠΟΝ , ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΑΖΙ!!!!!!
    ΔΟΞΑΖΩ ΤΟΝ ΘΕΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙ ΒΑΣΑΝΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΗΚΩΣΩ!!!!!!
    ΟΙ ΤΕΛΕΙΟΙ ΕΝΑΙ ΒΑΡΕΤΟΙ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΠΑΥΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΑΦΝΕΣ ΤΟΥΣ!!!!!!
    ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΜΕΤΡΙΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ!!!!!!
    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΟΥ!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ !!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου και σένα και πολλές ακόμη φίλες δεν μπορώ να τις κατατάξω στο μέτριο.
      Συγχώρα με αλλά νομίζω πως είστε πολύ πιο πάνω απ' το μέτριο.
      Άσε το μέτριο για μένα....
      Φιλιά

      Διαγραφή
  5. Λίγο υπερβολική και αντιφατική θα έλεγα;
    Kαλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όμως έτσι νοιώθω. Είναι ίσως οι αμφιβολίες που έχουμε για τον εαυτό μας οι γυναίκες κυρίως. Εσείς οι άντρες πατάτε πιο καλά στα πόδια σας. Είστε πιο απλοί στην ταξινόμηση των πραγμάτων.

      Διαγραφή
  6. Σκέφτηκες ποτέ οτι υπάρχουν εκατοντάδες άνθρωποι που δεν κάνουν ούτε το ελλάχιστο από αυτά που κάνεις εσύ;Κάνοντας όλα αυτά νιώθεις γεμάτη και χαρούμενη(τουλάχιστον έτσι νιώ θουμε εμείς)!!!Δεν είναι φανταστικό να μπορείς να κάνεις τόσα πράγματα ,να προσπαθείς να μάθεις και άλλα και ...ας μην είναι τέλεια,είναι όμως μοναδικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μοναδικότητα νομίζω ανήκει σε κάθε άνθρωπο κάνει ή δεν κάνει πράγματα.
      Ναι είναι αλήθεια είμαι γεμάτη και αν χρειαστεί να φύγω τώρα απ' τη ζωή θα είμαι χορτάτη και ας μην υπήρξα τέλεια.

      Διαγραφή
  7. Καλώς σε βρίσκω και επειδή βλέπω ότι είσαι καινούργια στο μπλογκοχωριό, σε καλωσορίζω κιόλας!!!
    Πολύ ωραία ανάρτηση, με πολύ ενδιαφέρουσες σκέψεις! Έχω κάνει παρόμοιες κατά καιρούς. Να σου πω τί πιστεύω γλυκιά μου Φλώρα; Όταν πιάνεις κάπου την τελειότητα, χάνεις κάτι άλλο. Είναι δηλαδή όπως όταν χάνεται το μέτρο. Γιατί για να αγγίξεις την τελειότητα σε κάτι πρέπει να δώσεις παραπάνω χρόνο, παραπάνω ουσία, παραπάνω "είναι" σ'αυτό και κατά συνέπεια να το "κλέψεις" από κάπου αλλού. Ποτέ δεν θα το ήθελα αυτό για μένα!
    Ποτέ π.χ. δεν θα μπορούσα να είμαι καριερίστας γιατί αυτό θα αφαιρούσε χρόνο από την προσωπική μου ζωή. Ποτέ δεν θα μπορούσα να είμαι τέλεια σύζυγος γιατί αυτό θα αφαιρούσε χρόνο και χώρο από τις φιλικές μου σχέσεις, όπως και ποτέ δεν θα μπορούσα να είμαι η τέλεια φίλη γιατί αυτό θα αφαιρούσε χρόνο από τον σύντροφό μου. Η τελειότητα απαιτεί τίμημα και εγώ δεν θα ήθελα ποτέ να το πληρώσω.
    Έβλεπα πρόσφατα τους Ολυμπιακούς Αγώνες και όλους αυτούς τους αθλητές με τις τεράστιες επιδόσεις και σκεφτόμουν το τίμημα που έχουν πληρώσει αυτοί οι άνθρωποι για μια στιγμή δόξας και αναγνώρισης. Σκέφτεσαι πόσο μεγάλο είναι αυτό και τί τους έχει στερήσει;
    Η μεγαλύτερη αναγνώριση στην ζωή μας είναι η αγάπη που εισπράττουμε από την οικογένειά μας και τους γύρω μας, και είμαι πεπεισμένη πως γι'αυτή την αγάπη δεν χρειάζεται να είμαστε τέλειοι, χρειάζεται να είμαστε απλώς ο εαυτός μας.
    Νομίζω πως από όλα αυτά που γράφεις, πρέπει να είσαι πολύ περήφανη για τον εαυτό σου, γιατί έχεις καταφέρει να τα έχεις...καταφέρει σε όλους τους τομείς της ζωής σου χωρίς την ταμπέλα του "τέλειου"!
    Καλή σου μέρα φίλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε βρίσκω, αφού φαίνεται πως έχουμε κοινές ανησυχίες και σε ευχαριστώ που ασχολήθηκες τόσο μαζί μου για να κατευνάσεις τις ανησυχίες μου. Τα λόγια τα δικά σου αλλά και των περισσότερων φίλων που μου απάντησαν λειτούργησαν σαν βάλσαμο στην ψυχή μου.
      Ναι η αγάπη που εισπράττουμε είναι το μεγαλύτερο αριστείο και έχεις δίκιο με κάθε τρόπο δεν πρέπει να χάσουμε τον εαυτό μας.
      Φεύγω από εδώ και έρχομαι να σε επισκεφθώ στο δικό σου blog και αν δεν σε έχω κάνει αγαπημένο blog σε λίγα λεπτά θα γίνεις.

      Διαγραφή
  8. Μην αναρωτιέσαι,γιατί δεν είσαι τέλεια.Τέλειος σε όλα δεν είναι κανείς.Ειδικά όταν ασχολείται με πολλά πράγματα.Η τελειότητα , κι αυτή μόνο σε ένα αντικείμενο κάθε φορά, απαιτεί θυσίες!!Και γιατί, άραγε, θα έπρεπε να είσαι τέλεια σ' όλες αυτές τις πτυχές της ζωής σου;Η ευτυχία δεν είναι απαραίτητα μόνο μέσα στην τελειότητα.Να είσαι περήφανη για όλα αυτά που έχεις καταφέρει!
    Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα αυτά τα καταλαβαίνω αλλά υπάρχουν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας κάποιες σαν αυτή. Αυτήν μοιράστηκα μαζί σας και χαίρομαι που χωρίς πολλή σκέψη μου απαντήσατε τόσο όμορφα.

      Διαγραφή
  9. Μόνο και μόνο που κατάφερες όσα εξιστορείς, έστω κι αν δεν αγγίξανε την τελειότητα, αξίζει αν είσαι περήφανη!! Περήφανη που υπήρξες καλή κόρη, σύζυγος, μητέρα.. Περήφανη που ασχολείσαι με τόσα πράγματα, κέντημα, πλέξιμο, αγιογραφία, χειροτεχνία, μαγειρική..
    Ποιός θέλει το τέλειο όταν έχει γεμάτη ζωή; Και γιατί να το αποκτήσει;; Οι περισσότεροι δεν έχουν καταφέρει ούτε καν καλοί να είναι σ' αυτούς τους τομείς!
    Να έχεις ένα όμορφο βράδυ! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο για γεμάτη ζωή το είπα και πιο πάνω. Ξεχείλισε θα έλεγα. Κάποτε νόμιζα πως δεν με φτάνει και το εικοσιτετράωρο. Ώρες ώρες και τώρα το ίδιο νοιώθω και ας μεγάλωσαν τα παιδιά μου και ας τελείωσα με τη δουλειά μου.

      Διαγραφή
  10. Τα ταλεντα μας μπορεί να αγγίξουν στιγμές στιγμές την τελειότητα και να μας ανεβάσουν στο ρετιρέ της ύπαρξής μας. Η τελειότητα από μόνη της δεν σημαίνει τίποτα άλλο από "τέλος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι το τέλος είναι σκληρή λέξη και δεν το θέλω. Πολλές φορές σκέφτομαι για παράδειγμα τους πρωταθλητές με τα χρυσά μετάλλια, οι οποίοι μετά απ' αυτά πρέπει να έχουν τεράστιο άγχος μην τυχόν και οι επόμενες επιδόσεις τους δεν είναι σαν αυτή που τους χάρισε χρυσό μετάλλιο.

      Διαγραφή
  11. Εγώ Φλώρα μια χαρά.....μέτρια πορεύτηκα στην ζωή μου!
    Η μετριότητα έχει και τα πλεονεκτήματα της καθότι δεν σου ζητάει κανείς να κάνεις κάτι παραπάνω από το......μέτριο,άσε που ξαφνιάζεται όταν ξεπερνάς το..... μέτριο,μην σου πω ότι και εσύ ο ίδιος δεν πιστεύεις ότι ξεπέρασες το....μέτριο.
    Μώρ ξου,που θα κατέβω εγώ από το.....ράφι της μετριότητας.
    Τόσο κόπο έκανα να σκαρφαλώσω,σιγά που θα κατέβω!
    Γιαυτό......μετριότης,μετριοτήτων,τα πάντα μετριότης η αλλιώς, bene qui latuit, bene vixit ,δηλαδή,καλά έζησε εκείνος που έζησε απαρατήρητος (γεια σου ρε Οβίδιε με τις αλήθειες σου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που μου γράφεις είναι σύμφωνο με την επικούρεια φιλοσοφία βασιζόμενο στη φράση "Λάθε βιώσας". Να και ένα κειμενάκι που βρήκα και αξίζει να το διαβάσεις:

      [Λάθε βιώσας λοιπόν ή στα νέα ελληνικά «ζήσε στην αφάνεια». Τούτο δεν σημαίνει φυσικά απραξία. Αφάνεια δεν σημαίνει αεργία. Θα μπορούσα περιφραστικά να το αποδώσω ως: Κάνε ότι είναι να κάνεις χωρίς να επιδιώκεις την αναγνώριση και την δόξα και το χρήμα. Κάνε ότι είναι να κάνεις με σκοπό το δημόσιο όφελος χωρίς καθόλου να σε απασχολεί αν θα γίνεις διάσημος αν θα σε γράψει η ιστορία ή αν θα γίνεις πλούσιος. Κάνε ότι θέλεις να κάνεις προς όφελος του εαυτού σου και του οίκου σου χωρίς πολλές φανφάρες και επιδείξεις ικανοτήτων, χωρίς να αποζητάς την αναγνώριση και τις τιμές. Αυτές είτε θα έρθουν μόνες τους (ανάλογα του τι κάνεις) αλλά και αν δεν έρθουν μικρό το κακό διότι κατ’ ουσία είναι άχρηστες. Το μοναδικό όφελος που έχουμε είναι από αυτό που κάνουμε από τις πράξεις μας και όχι από τις τιμές που ίσως αυτές αποφέρουν.

      Αν αυτού του είδους ο λάθρος βίος γίνει πραγματικότητα είναι πολύ εύκολο να αντιληφθούμε τις καίριες διαφορές που θα είχε η κοινωνία μας. Τούτη η φιλοσοφική στάση θα μας οδηγούσε στην ανυπαρξία όλων των μεγάλων ανδρών και γυναικών. Αν ίσχυε το λάθε βιώσας δεν θα υπήρχαν ούτε διάσημοι ηγέτες ούτε διάσημοι καλλιτέχνες. Θα υπήρχαν διάσημα έργα αλλά όχι διάσημοι άνθρωποι.

      Και τίθεται το ερώτημα. Ποιο το προσωπικό όφελος από όλη αυτή την ιστορία; Μα είναι απλό. Μια καλύτερη κοινωνία όπου όλοι θα ζουν καλύτερα και όχι κάποιοι καλύτερα από κάποιους άλλους. Τα πρόσωπα θα κρίνονταν από το έργο τους και όχι από την διασημότητά τους αλλά ακόμα και αν αποκτούσαν διασημότητα αυτή δεν θα επηρέαζε την πορεία των έργων τους. Με τον λάθρο βίο ένα έργο θα γινόταν διάσημο λόγω της αντικειμενικής του αξίας και όχι επειδή είναι δημιούργημα ενός διάσημου ή ενός πλούσιου. Οι περισσότεροι των διάσημων που γνωρίζουμε δεν θα υπήρχαν υπό το πρίσμα της επικούρειας θέασης των πραγμάτων.]

      Διαγραφή
    2. Πρέπει να σε ενημερώσω ότι όταν τα έλεγε αυτά ο Επίκουρος (ο γλυκός μου),εμένα είχε στο μυαλό του ,καθότι ζω την ζωή μου στην αφάνεια και αθόρυβα (όχι στην απραξία,βεβαίως,βεβαίως), διαφυλάσσω την ψυχική μου γαλήνη(όπως επιτάσσει ο Επίκουρος),απέχω από την δημόσια ζωή(αυτό εννοούσε με το λάθε βιώσας) καθότι η αντιπαλότητα ,η διαπλοκή όπως και η υποκρισία στις ανθρώπινες σχέσεις δεν αφήνουν περιθώρια να φωλιάσει η γαλήνη,η ηρεμία και η ελευθερία στην σκέψη και δράση που λογικά απαιτεί η ενασχόληση με τα δημόσια πράγματα. Άσε τους συμβιβασμούς που θα πρέπει να κάνεις. Μωρ ξού!
      Γενικώς δέχομαι με ευχαρίστηση την επικούρεια προτροπή να ακολουθώ το σύστημα επιλογών και αποφυγών και μέχρι τώρα μια χαρά ευτυχισμένη .......μετριότητα είμαι.
      Εκεί που στήσαμε καυγά με τον Επίκουρο είναι όταν μου ζήτησε να μην με κατακυριεύει η απόλαυση και να μην θεωρώ την σωματική ηδονή σημαντικότερη από την πνευματική και εγώ εξεμάνην ,κοινώς γύρισε ο οφθαλμός μου ανάποδα και του είπα να πάει να τα πει αυτά στην κολόνα του σπιτιού,η οποία κολόνα δεν εννοεί να εντρυφήσει στην επικούρεια φιλοσοφία και εννοεί να θεωρεί τις ηδονικές απολαύσεις υπέρτερες των πνευματικών και αυτά περί ευχαρίστησης από την ανάμνηση περασμένων ηδονών και την προσδοκία μελλοντικών τα ακούει.....βερεσέ!
      Την θέλει την ευχαρίστηση εδώ και τώρα!
      Αυτά!

      Διαγραφή
    3. Αχ, xristin μου, τι τραβάς και συ από την κολόνα του σπιτιού αλλά δεν πειράζει αν καμιά φορά και συ ασπάζεσαι τις απόψεις του και ευχαριστιέσαι και συ τις απολαύσεις που ζητά ο σύζυγος.
      Έπειτα ο Επίκουρος, ο Θεός να συγχωρέσει τα πεθαμένα του έφυγε και μάλιστα δεν ξέρουμε αν κρυφά ή φανερά απολάμβανε κι αυτός καμιά ηδονή
      ενώ η κολόνα είναι εδώ και σαν κολόνα πρέπει να την ακούς και να την ακολουθείς στις σωματικές ηδονές και δεν θα σου βγει σε κακό.
      Αφού λοιπόν απολαύσεις τις ηδονές ξαναγυρνάς στις φιλοσοφίες του Επίκουρου.
      'Οχι να αφήνεις τον Επίκουρο να κάνει κουμάντο στο σπίτι σου και στην κολόνα σου..... Ντροπή και αίσχος ..... ούτε ο Επίκουρος δεν θα το ήθελε......

      Διαγραφή
  12. Φίλοι μου εγώ έγραψα δυο ταπεινές σκέψεις μου και εσείς καταθέσατε απόψεις και φιλοσοφία ζωής. Πολύ σας ευχαριστώ γιατί ενώ νόμιζα πως ελάχιστους θα μπορούσε να απασχολήσει η σκέψη μου,εσείς απογειώσατε την ανάρτηση με τα σχόλιά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Την μεγαλοσύνη του να παραδέχεσαι με ειλικρίνεια όλα αυτά, που δεν είναι καθόλου μέτρια, που την βάζεις;;;;;;
    Τα διάβασα όλα προσεκτικά και είδα να ζωγραφίζεται εμπρός μου, η κλασσική εργαζόμενη Ελληνίδα μάνα και σύζυγος!!
    Δύσκολα βρίσκεις εξαιρέσεις σ'αυτόν τον κανόνα. Τόσο που κινδυνεύει να γίνει Αξίωμα!

    Καλό Μεσημέρι και Χίλια Μπράβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μου δύσπιστε, ναι είναι αλήθεια ότι κάθε εργαζόμενη Ελληνίδα δίνει καθημερινά μάχη για την ίδια και την οικογένειά της. Ίσως κάποια στιγμή να γίνει μια σχετική ανάρτηση για την εργαζόμενη Ελληνίδα αφού τώρα δεν είμαι πια, για να τιμήσω όλες όσες εξακολουθούν να παλεύουν. Αλλά μου κάνει εντύπωση με πόση ευαισθησία διακρίνεις αυτή την προσπάθεια της εργαζόμενης Ελληνίδας μάνας.
      Αν λοιπόν έχεις σύζυγο που ανήκει σε αυτήν την κατηγορία να της το λες καθημερινά ότι σέβεσαι τον αγώνα της.

      Διαγραφή
  14. Φλώρα μου καλή, θέλω να σε ρωτήσω απο ποιόν περίμενες να σε ανακυρήξει τέλεια??????
    Επίσης να ρωτήσω αν εσύ γνωρίζεις τέλειους ανθρώπους στον κοντινό ή ευρύτερο περίγυρό σου. Μήπως βασανίζεσαι απο ουτοπικά ερωτήματα ?? Εγω προσωπικά πιστεύω και προσπαθώ οχι το τέλειο αλλά το καλό και αγαθό στη ζωή μου όσο αυτό είναι εφικτό.
    Ο τέλειος άνθρωπος κατά τον Καζαντάκη είναι αύτός που σμίγει αρμονικά καρδιά και νού.
    καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου δεν περίμενα ποτέ κανέναν να με ανακυρήξει τέλεια έχοντας γνώση της μετριότητάς μου. Απλά εν ολίγοις το ερώτημα είναι πόσο πιο πολύ κουράστηκαν όσοι ήταν τέλειοι έστω και σε ένα τομέα.

      Διαγραφή
  15. Είναι υπέροχο που μοιράστηκες αυτές τις σκέψεις μαζί μας...
    Πολύ ενδιαφέρον post...
    Καλό κ' δημιουργικό φθινόπωρο (κ' όσο τέλειο το ονειρεύεται ο καθένας μας!!!)
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ. Να είσαι καλά και σε σένα καλό φθινόπωρο.

      Διαγραφή
  16. Χτυπώντας τη λέξη μετριότητα στο www.google.gr η μέτρια συζήτηση σας φιγουράρει στην πρώτη σελίδα αναζήτησης.. ;-))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή